Thursday, November 18, 2010

Tableau comparatif - Comparative table

I decided to compare canada to Burkina Faso. And... after a some debate with some friends of mine in Québec, I decided to add Québec to chart... since according to them it is SOOOO DIFFERENT than canada. Lets see. it should be an interesting exercise.

J'ai décidé de faire une comparaison du Burkina Faso et du Canada. Après un bon débat avec mes amis du Québec, j'ai décidé d'ajouter aussi une colonne pour le Québec... puisque c'est un territoire SI DIFFÉRENT du Canada! Ça devrait être un exercice intéressant.



Canada

Burkina Faso

Québec
Drapeau
Population
 34 318 000
 15 746 232
 7 828 879
Superficie / Area
 9 984 670 km2
 274 200 km2
1 667 441 km2
 4e / 4th
 177e / 177th
 N/D
Langue(s) officielle(s)
Official Language(s)
 Anglais, Français / French, English
 Français / French
 Français / French
Devise / Motto
 A mari usque ad mare
Unité-Progrès-Justice
 Je me souviens
PIB par habitant 
GDP per capita 
 38 400 $US  489 $US  30 143 $US
Taux d'alphabetisation 
Literacy rate
 99%  28.7%  99%
Taux de VIH
0,3% 1,06% * 0,3%
Espérance de vie
Life expectancy
80.7 52.3 80.7

* This estimate is best available... but inacurate. Most people who are HIV positive have not been tested or have not been counted due to poor record keeping. Most likely closer to 10 to 15%.


Ce n'est qu'un estimé puisque la plupart des gens seropositifs ne sont pas recensés en majeur parti du manque de dépistage et du manque de documentation. Il est fort probable que le taux soit entre 10-15%.


Nota Bene:

Il y a plusieurs sources possibles avec de l'information conflictuelle. Dans mes recherches, j'ai pris par défaut l'information de Wikipédia, suivi de site gouvernementaux, et ensuite des sites de nouvelles, comme par exemple, Radio-Canada, pour puiser mon information.

There are many possible sources with conflicting information. In my research, I gave preference to Wikipedia, followed by Government sites and finally news sources, such as the CBC, in order to find the information for this article.

No comments:

Post a Comment